Training
Werknemers
Stap 1: Introductie het Goede Gesprek
In het Goede Gesprek staan jouw werk en jouw loopbaan centraal. Vanaf het moment dat je ergens komt werken tot na je vertrek. Het gaat dus niet alleen over het werk dat je op dit moment doet, maar ook eventuele stappen die je in de (nabije) toekomst wilt zetten. Je voert dit gesprek met je leidinggevende of hr-professional.
In het Goede Gesprek gaat het niet zozeer om jouw functioneren, maar vooral om jouw wensen en situatie. Je kunt veel onderwerpen bespreken. Denk bijvoorbeeld aan:
- leren en ontwikkelen;
- loopbaanregelingen of extra verlof;
- gezond en veilig werken;
- werkplezier, zoals uitdagingen aangaan, omgaan met stress op je werk of een betere werk-privébalans;
- vervolgstappen in je loopbaan, waaronder ook je ambities, je twijfels over het vak, je wens om een keer iets heel anders te gaan doen.
Vervolg e-learning
Naar stap 2Stappen in de e-learning het Goede Gesprek:
-
1: Introductie (hier ben je nu)
-
2: Je gesprek voorbereiden
-
2.1: Doel van het gesprek bepalen
-
2.2: Procesmatige voorbereiding: kaders en afstemming
-
3: het Goede Gesprek voeren
-
3.1: Principe 1 - het Goede Gesprek gaat uit van een gelijkwaardige dialoog
-
3.2: Principe 2 - het Goede Gesprek is constructief, positief en niet oordelend…
-
3.3: Principe 3 - het Goede Gesprek is toekomstgericht
-
4: Samenvatting en afronding